EasyHits4U.com - Your Free Traffic Exchange - 1:1 Exchange Ratio, 5-Tier Referral Program. FREE Advertising!
The Best Traffic Exchange

2018. augusztus 20., hétfő

Spartacus - ösvény Hátizsákos Hiúzok

2016.06.11

Hátizsákos Hiúzokkal Tóth Zoltán vezetésével neki vágtunk a 13 km-nek Pilisszentlászlóról a Spartacus - ösvényen keresztül Visegrádra. Én átkeltem a Dunán Nagymarosról mentem haza vonattal.

A Spartacus ösvény egy 2015-ben a turistáknak átadott korábbi vadászösvény 8 km hosszan kitakarított és jelölt úton valamint további 10 km-en nem kitakarított szakaszon.

Mi a kitakarított egy személyes ösvényen haladtunk.

Az településről kiérve föld úton haladunk az erdőbe. Az út mellett több helyen tanyák vannak az utolsó tanyánál egy csapat kerámia törpe fogadott Hófehérkével, a törpök 5-en fogták közre a kissé megkopott Hófehérkét.
A törpék után egy fekete kutya mutatta az utat ugatva és körbe-körbe ugrálva minket, de mindig kellő távolságot tartva. Amikor elértük a nem saras szakaszt elhagyott bennünket és vissza ment az őr helyére.
Ezután egy dombra kapaszkodtunk fel melynek közepén avaros volt a peremén mely jó egy méterrel kimagasodott a közepétől pedig a fák gyökerei álltak ki az útból. A gyökereken meg-meg botolva haladtunk előre.
Majd az ösvényen elértünk egy elágazáshoz ahol a tulajdonképpeni Spartacus-ösvény indul. Itt egy tábla figyelmeztetett rá, hogy figyelmesen kell közlekedni mivel szűkül az út és meredekké is válik továbbá a tériszonyosok kihívásokkal nézhetnek szembe egy-két helyen.
A 10-12 fős csapatunk szépen haladt tova. A szedres után jött egy földes szakasz ahol már érződött a meredeksége az útnak,bár nem felfelé hanem jobbra és balra dőlt meg az út. A kanyargós utakon jobb kéz felől sziklássá vált a táj és egy több helyen az erdő eltűnt mellőlünk és csak a kilátás maradt lefelé vagy előre. Egy nagyobb kanyarnál egy mélyedés állta az utunkat, de ebbe gondos kezek lépcsőt faragtak így áttudtunk gördülékenyen kelni. Majd jött a kilátás a Dunára.
A kilátás után több már csak leereszkedtünk hosszasan a még mindig egyszemélyes úton és olykor sűrű erdő és több kis híd volt előttünk. Végül kiértünk az Apátkúti-völgybe és aszfalt úton lementünk Visegrádra.
Nagy élmény volt. Még sokszor szeretnék erre jönni. 17-ben, 18-ban is járok még erre.

Következő bejegyzés Búbánatvölgy lesz.