EasyHits4U.com - Your Free Traffic Exchange - 1:1 Exchange Ratio, 5-Tier Referral Program. FREE Advertising!
The Best Traffic Exchange

2018. augusztus 20., hétfő

Mátra

2016.05.07

Tar - Mátraszentistván rövidített túra

Ismét egyedül vágtam neki az útnak.
Ez az az út amire a sok állomást terveztem egyre vadabb emelkedőkkel és hosszabb távokkal. Eredetileg 27 km lett volna, de Ágasvár kivette belőlem az összes erőt így Mátraszentistvánra érve befejeztem és az első buszra felszálltam ami jött.

Mindez úgy kezdődött, hogy Tarra megérkeztem egy közvetlen buszjárattal amivel még a későbbiekben is fogok menni erre arra. Leszálltam a buszról láttam, hogy fölém magasodik a Sztupa és inkább ellenkező irányba indultam el neki a Mátrának.
Olvastam róla, hogy régen errefelé gyűjtötte a nép ajkától a dalokat Kodály Zoltán. Így egy darabon a Kodály által bejárt utat jártam.
Az első ládám a Tar Lőrinc egykori udvarháza volt. Ez egy tisztáson van ahol egymagában áll egy oldalfal. Majd tovább haladtam a Hasznosi víztározó felé. Ide egy dzsindzsás út vezetett a templom mellett sok szederrel. Majd egy nagyobb mezőn keresztül haladtam ez a mező a Gombás-tetői repülőtér volt. Innentől kezdve erdőben haladtam tovább.
Folyamatos emelkedőkkel elérkeztem Ágasvárhoz. Itt a pihenőnél láttam több vendéget is akik a turistaházban pihentek és mentek fel a várhoz. Gondoltam úgy is arra kell mennem elindulok én is.
Nem számítottam ilyen meredek és sziklás emelkedőre mint ami jött. Csak azt láttam, hogy 10 méterenként megállok valamint előttem is vannak akiket nem láttam bejönni erre az útra előttem. Vagyis nagyon rég óta - legalább fél órával előttem - úton lehetnek felfelé. A 150 méteres szint emelkedés 600 méteren keresztül nekem jó félórámba került és teljesen ki voltam tőle, de én jó 3 órának éreztem az egész feljutást. A tetőre érve már 13 km mögöttem volt és megkerestem a ládát ami mellett volt egy nem tervezett vándor is ami mozgó láda volt. Mentem tovább kissé magasabbra a Newton szikla irányába közben szembe jöttek egy néhányan. A sziklánál egy csodálkoztam, hogy milyen szép a szikláról táj bár én nem léptem rá.
Majd emelkedve tovább végre településre értem és ahogy a buszmegállóhoz értem már jött is egy busz így várakozás nélkül mentem haza, de a terveimet nem végrehajtva. A kékes még mindig ott árválkodik úgy, hogy idén még egyszer fel kell oda mennem - mondtam magamnak. Ez Októberben meg is valósult.

A táv 17,4 km lett 890 szintemelkedéssel.

Következő Nagy-Gerecse túra 1.felvonás Hátizsákos Hiúzok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése