EasyHits4U.com - Your Free Traffic Exchange - 1:1 Exchange Ratio, 5-Tier Referral Program. FREE Advertising!
The Best Traffic Exchange

2018. augusztus 20., hétfő

Alsógalla - Szárliget

2016.04.09

Alsógalla - Szárliget

A felvezető túrák utolsó tagja. A Hátizsákos Hiúzok csoportban és a túratárson került meghirdetésre.
Erre az útra volt jelentkező, de nem jött el végül így ismét egyedül vágtam neki.
Immár nem kör túrának.

Vonattal érkeztem Tatabánya-Alsógalla megállójába és onnan haladtam Sík völgy felé.
Erre való felkészülésben vettem a környékről papír térképet hátha többet ír a területről mint a Geocaching. De érdekes módon amerre én mentem egyik térképen sem szerepelt valamiért mindig erre a területre kerül vagy a város kis térképe vagy valamilyen részletező kis téglalap. Esetleg éppen lemaradt a térkép alján. Megkérdeztem miért van ez. Azt mondták biztos nincs ott semmi érdekes.

A területről annyit régen itt tartotta a helyi szoci ünnepeket a környező összes település. Majd a korszak végéhez közeledve magánkézbe került és megszűnt a pihenő övezet. A tavat elkezdték feltölteni és házakat építettek köré így megszüntetve az eredeti élővilágot...

A környéket több láda összefűzésével tettem meg. Az első a Jászai Mari Színház volt. Amikor én erre jártam semmi és senki nem volt erre így könnyen és gyorsan felfedeztem a láda rejtekét.
A következő a Vitányvár volt ide hosszú út vezetett.
A várhoz vezető úton először leereszkedtem a Síkvölgybe innentől jött egy kis párás-ködös táj majd tovább haladtam sáros úton hidegben a Vitányvárhoz vezető meredek emelkedőig. Az emelkedő elvolt egy piros-fehér szalaggal választva, hogy omlás veszély arra menni baleset veszélyes így egy másik úton mentem fel ami egy szelídebb emelkedő volt.
A várat ahogyan eddig helyrehozták megcsodáltam és mentem is tovább.
Menet közben ismét visszatért a köd így kérdésessé vált látok-e valamit a következő ponton és így benéztem a I.Béla királyunkról elnevezett forráshoz is jó meredeken kellett lemenni. Majd jött a Körtvélyesi kápolna. Nagyon szép kis kápolna és lehet mellette megpihenni is. Majd az utam Csákányos pusztára vezetett itt a panorámát lehet megcsodálni a Körtvélyesi kilátóból. Hosszabban időztem ezen a helyen és az itt fellelhető kövekből megpróbáltam kirakni a Hátizsákos Hiúzok szöveget. Kisebb nagyobb sikerrel vettem az akadályt mert csak az ékezetek és egy-két betű nem látszódott a kilátó legmagasabb szintjéről.
A kilátóból a köd miatt nem sokat láttam. Tovább haladva a kék jelzést követve elértem a Szárligeti foci pályához ahol éppen meccs volt. Majd a kisvasút emlékéhez érvén logoltam és mentem a vasúthoz. Így ez alkalommal 5 ládát gyűjtöttem be ezzel átlépve a 100. találatot.

Ekkor megfogalmazódott bennem egy olyan, hogy el kell mennem egy versenyre és kipróbálni milyen lehet az. Megnéztem mikor és hol lesz a legközelebbi. Olyan időpontba volt ami jó nekem és még nem is voltam arra a hely neve Kőkapu. Az időpont pont a Kékes után jött így beneveztem rá.

Az út: 22,33 km

A következő bejegyzés Felsőtárkány.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése