EasyHits4U.com - Your Free Traffic Exchange - 1:1 Exchange Ratio, 5-Tier Referral Program. FREE Advertising!
The Best Traffic Exchange

2014. szeptember 16., kedd

Izsák

Bács-kiskun megyei túra Izsák és Soltszentimre környékén - 2014.09.13

A szeptemberre kiírt túra az Alföldre való tekintettel egy szerény létszámú látogatás lett. Az induláskor Kecskeméten szakadt az eső, de a az indulási pontra érve már egy felhő sem lett az égen és tiszta hűvös időben indultunk el.

Izsák egy rendezett és kimondottan tetszetős, szép kis városka benyomását keltette bennem. A főutca a busz megállótól a volt vasúti megállóig teljesen korrekt. A vasúthoz érve viszont az út betonos volta megszűnt és amint a Nemzeti Parkhoz értünk már az út mivolta is megkérdőjelezhető volt.

Az utunk az "Aqua Colon" nevű turista úton folytatódott ami egy egy sávos földút a lápos, nádas mellett. Az út egyharmadáig autóval is jól járható úton haladtunk, majd jött a tóból lecsent "nádas út". Melyen ha nem vigyáz az ember ott hagyhatja a cipőjét az úton.
"Nádas út"
Ezen a csapáson minden lépésünket figyelték az itt lakok mivel lépésről lépésre fel-fel ugrottak a békák. Ahogy elértünk a tó leg nyugatibb kiszögelléséhez a táj egy kicsit befenyvesezett és itt találtunk egy pihenőt ahol megreggeliztünk.

Reggeli után tovább haladtunk a jobbra erdő balra nádas útvonalon ahol egészen a tó túl partjáig el látunk a nádtengeren át.

Majd elértük az itt megbúvó geoládát ami egy madárlesnél volt a tó közepén (GCIsak).

A tavat elhagyva eljutottunk utunk legnehezebb részéhez. A tavat Soltszentimrével összekötő csapás egy csöppet mély homok volt melyben minden lépésért meg kellett küzdeni. Ami ezután jött az pedig csak egy kicsit volt rosszabb ugyanis a főútra kiérve az izsáki szőlősökön vezetett az utunk majd elértünk egy jó 4km múlva egy réthez. Ezen a réten át kellett volna menni és elérjük a Soltszentimrei turista jelzést, de ez rét egy jó 15-20 cm vastag víz réteg alatt volt. Ezért megpróbáltuk kikerülni.

Az utazásunk célja a Kolon tóvolt mely Közép-Európa legnagyobb édesvizű mocsara.